donderdag 21 juni 2012

Breinmarketing


neuro marketing marco jeurissen illustratie, illustration

Interessant/eng thema.

Komt ie:
Door hersenscans kunnen wetenschappers tegenwoordig heel goed zien of een product of reclame in onze hersenen de juiste positieve gebieden activeert. Hoe meer positieve hersenactiviteiten, hoe meer de consument bereid is de pijnprikkel van het betalen van de prijs te trotseren. Steeds vaker worden reclames en producten eerst uitgeprobeerd op mensen in scanners om te zien of ze het gewenste effect hebben.

Dus ga nou niet zeggen dat je die BMW hebt gekocht op basis van goed afgewogen argumenten...

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom nou BMW? Als er een auto is die je op basis van argumenten koopt, dan is het wel een BMW. Dat appeltje staat denk ik veel meer voor brain proof marketing strategie.

    Mooie illustratie overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. thanks!
    enne: voelt iemand zich hier in zijn kuit gepikt?

    BeantwoordenVerwijderen